Selasa, 20 April 2010

FREE SOFTWERE

     http://ninite.com/
all software lagi senang
  1. Acdsee 9 (25.64 MB)
  2. Adobe Photoshop 7.0 (153.67 MB)
  3. Avira Anti Virus Personal 9.0.0.403 (40.05 MB)
  4. Winamp 5.57.2 (10.29 MB)
  5. Mozilla Firefox 3.6 Indonesian (7.85 MB)
  6. Internet Download Manager 5.18 (3.00 MB)
  7. Skype Full Setup (22.42 MB)
  8. Xillisoft 3GP Video Conventer 5.1.24.0531 (16.22 MB)
  9. Camfrof Video Chat 5.0 (7MB)
  10. Google Chrome 4.0.302.3 Beta (11.90 MB)
  11. Alzip (6.59 MB)
  12. Style XP 3.19 (40.86 MB)
  13. TuneUp Utillities 2010+Keymaker (19.84 MB)
  14. Yahoo Messenger 10 Final (16.25 MB)
  15. MATLAB 7.1: Part 1 (700 MB), Part 2 (493.79 MB)
  16. Flash Player 10.0.45.2 (1.83 MB)
  17. Java (0.9 MB) 
  18. Open Office 3.2.0 (149.351 MB) 
  19. Kaspersky 9.0.0.736 (66 MB)
  20. DOCX to DOC Conventer (37 MB)
  21. Microsoft Office 2003 (275.326 MB)



                                   Sumbangan Dari Admin Mk technology Enterprise

Sabtu, 20 Mac 2010

Perkakasan percuma untuk Windows 7/VISTA

.

  1. FixWin v1.1 – perkakasan untuk membantu menyelesaikan 50 masalah biasa yang berlaku kepada Windows 7 anda seperti Opsyen Folder hilang, Registry Editor & Task Manager tidak lagi berfungsi ( biasanya angkara virus ) dan lain-lain. Sila muatturun di sini.
  2. Ultimate Windows Tweaker v2.0 – bagi anda yang telah biasa dengan TweakUI maka ini adalah perkakasan yang sama fungsinya tetapi untuk Windows 7 & Vista. Perkakasan ini merangkumi 150 ‘tweaks’ untuk Windows anda. Muatturun di sini.

Jumaat, 29 Mei 2009

KESAN KEROSAKKAN DGN BUNYI









Bunyi beep 1 hingga 4 kali     komponen yang perlu diperiksa adalah RAM. Cabut ram dari slot dia..pastu gosok dengan pemadam pada lapisan timah, kemudian bersihkan. dan pasang balik..insya allah ok..
Bunyi beep 5 kali       maybe ada problem dengan processor, mungkin pasang tak betul, tanggalkan processor tu pastu pasang balik.. kalau bunyi gak maknanya processor anda dah rosak..
Bunyi beep 6 kali      keyboard problem.. biasa terjadi pada keyboard jenis ps/2,sebab banyak pin..penyelesaiannyer..cabut keyboard tu pastu pasang balik..kalau pin dah bengkok atau patah beli lah keyboard baru.. Dicadangkan beli keyboard jenis usb..senang jek nak plug in.

Bunyi beep 8 kali
     video kad anda bermasalah atau pasang tak betul. cara nyer sama saje macam ram tadi. gosok je ngan pemadam kat lapisan timah tu..pastu bersihkan dan pasang balik..
Bunyi beep 9 kali     Berlaku ralat pada cip bios anda. Basic Input Output System (BIOS).
Bunyi beep 10 kali     ade problem dengan cmos anda. tukar bateri cmos.